Wat te eten voor je vroege ochtend workout?

Degenen met een strak schema sporten graag vroeg in de ochtend. Wanneer je gepland hebt om om 6 uur ’s ochtends te gaan spinnen of wanneer je vroeg opstaat om te gaan hardlopen, kan voeding voor de training je dan helpen je doelen te bereiken? Wat gebeurt er als je niet eet op zo’n vroeg tijdstip?

Ja, je moet iets eten voordat je aan je workout begint! 

Een aantal onderzoeken hebben aangetoond dat sporten op een lege maag ertoe kan leiden dat je lichaam meer vet verbrand tijdens de training. Klinkt geweldig nietwaar? Je lichaam is afhankelijk van glycogeen (opgeslagen koolhydraten) dat de brandstof is tijdens je workouts. Als het glycogeengehalte laag is, net als na een nacht slapen, gaat je lichaam daarvoor in de plaats vet verbranden als brandstof tijdens je workouts. Dit zou geweldig zijn als er een garantie was dat ons lichaam net genoeg opgeslagen glycogeen en vetten heeft om onze trainingen van brandstof te voorzien, maar helaas, dat is niet het geval. Sporten op een lege maag, vooral tijdens een zware cardio sessie, betekent dat je lichaam het risico loopt spierweefsel in plaats van vet te verbruiken als brandstof voor je ochtend workout. Het spierweefsel en de bestaande spieren waarvoor je zo hard gewerkt hebt om op te bouwen kunnen afgebroken worden. Ook kan het leiden tot een lagere trainingsprestatie en dat je later op de dag juist veel meer gaat eten.

De timing en grootte van je maaltijden doen er zeker toe! 

Hoewel eten voor je workout zijn voordelen heeft, zou een enorme maaltijd kunnen leiden tot misselijkheid en kramp. Voedsel doet er ongeveer 45 minuten over om te verteren, dus probeer ten minste 45 minuten tot een uur voordat je gaat sporten te eten.

Wat moet ik eten?

Het eten van een maaltijd voor een vroege ochtendtraining kan voor sommigen ontmoedigend klinken, dus zorg ervoor dat het een kleine maaltijd blijft.
Hier een paar uitstekende pre-workout suggesties die zorgen voor optimale prestaties en het herstel stimuleren voor, tijdens en na je trainingsroutine:

  • Je favoriete nutriblast, of probeer een Bieten Proteïne Blast of Banaan Proteïne Blast.
  • Een stukje toast met natuurlijke amandel- of cashewnotenboter.
  • ½ kopje Griekse yoghurt met fruit.
  • Een banaan of appel met noten.

 

Bron: Nutribullet.nl

Geef een reactie