Wil je sporten maar heb je geen tijd? Het kan!

sport1

5 kleine oefeningen om de stabiliteit in je enkels en romp te verbeteren én die geen extra tijd in beslag nemen. Zo kan je lekker sporten zonder dat je extra kwijt bent èn zit je ook niet vast aan een duur sportschoolabonnement.

In het lichaam zitten tal van spieren: de grote zichtbare spieren maar de hele kleine spieren, die zorgen voor het uitvoeren van de kleine bewegingen en je balans, zijn net zo belangrijk. Het is daarom goed om aandacht aan deze kleine spieren te besteden met oefeningen. Eigenlijk geen tijd om oefeningen te doen? Geen zorgen! Deze oefeningen kun je tijdens de dagelijkse bezigheden doen:

1. Op 1 been balanceren tijdens het tandenpoetsen.
2. Het hol en bol maken van je rug tijdens het tv-kijken.
3. Op je tenen lopen tijdens het stofzuigen.
4. Tijdens het koken kleine cirkels maken met je bekken door het te kantelen.
5. Bij het opvouwen van de was (zittend op de bank) de opgevouwen kleding naast je neerleggen door met een rechte rug je bovenlijf naar links of rechts te draaien, waarbij de botjes in je billen stevig in de bank gedrukt blijven.

 

Wellness.nl volgt dagelijks Team Continu: het schaatsteam onder leiding van Marianne Timmer. De dames delen iedere dag tips met onze lezers om fit te blijven en gezond te leven.

 

Geef een reactie