Snelle tips voor eten tijdens het werk

Ben je bang om te gaan werken vanwege de vreselijke eetgewoonten die je daar ongetwijfeld opwachten? Van verjaardagen tot fastfood lunches, we hebben een paar tips om je te helpen deze barrières voor een goede gezondheid te ontwijken, zodat je een beetje meer van je werkdag gaat genieten.

  1. De verleiding tijdens bijeenkomsten die vaak gepaard gaan met broodjes, lekkernijen en koffie kun je vermijden door je voor te bereiden. Zorg dat je of al gegeten hebt of zorg zelf voor een gezonde kom havermout, fruit, volkoren brood met notenboter of een mueslireep met weinig suikers.
  2. Zorg ervoor dat er geen snoeppot in het zicht staat. Je gaat meer eten als het makkelijk toegankelijk is.
  3. Als er een verjaardag op kantoor is of een andere viering en het wordt gevierd met taart of een andere verleidelijke lekkernij, zeg dan beleeft ‘Nee, dank je’ of beter nog, neem een hapje of twee. Op deze manier hoef je niets te missen en neem je niet te veel. Je bent immers een echte teamplayer!
  4. Neem een lunch mee. Dit bespaart je niet alleen geld, maar het is ook gezonder dan eten bij een lokaal fastfood restaurant of eten halen uit de kantine. Uit eten biedt grotere porties en een hoger vet/calorieën percentage.
  5. Zorg ook voor een snack voor de bekende middagdip. Neem een combinatie van eiwitten en vezels, want deze zorgen voor een vol gevoel tot het diner.

Op zoek naar een tussendoortje voor onderweg? Bekijk deze handige lijst, zodat je niet het hoofd verliest aan de no-go’s  op kantoor.

Volkoren

– Volkoren soorten brood, cornflakes, muesli en crackers
– Mueslirepen met ten minste 4 gram proteïne of vezels per reep
– Instant rijst / graan portieverpakkingen (hoewel hoog in natrium, deze zijn beter dan friet!)
– Havermout

Producten

– Appels, bananen, sinaasappelen en bessen
– Worteltjes, cherry tomaten, bleekselderij, paprika, broccoli, bloemkool
– Eiwitten
– Natuurlijke amandel-, cashew- of walnootboter
– Lucht verpakte wilde zalm of tonijn
– Edamama (sojabonen)
– 40 gram gehakte notenmix
– Hummus
– Amandelen, walnoten, cashewnoten, macadamia noten

Zuivel alternatieven

– Soja- of kokosmelk yoghurt, ongezoet of gezoet met natuurlijk fruit / ongeraffineerde honing
– Soja- of amandelmelk zakjes

 

Bron: Nutribullet.nl

Geef een reactie