Hoe krijg ik die zwabberende bovenarmen weg?

Heb jij ook last van bovenarmen die gaan dansen en zwabberen? Geen paniek, met het ouder worden wordt alles slapper, dus ook onze bovenarmen. Verhul ze niet onder die lange mouwen, maar ga met onderstaande oefeningen aan de slag en maak ze strak en stevig voor de zomer! 

Oefening 1

Voor deze oefening heb je alleen een stoel nodig. Steun met je armen op de stoel, houd je benen gebogen en beweeg met je bovenbenen (die train je hiermee ook meteen) op en neer. Wil je het moeilijker maken? Plaats dan je benen gestrekt voor je uit. Herhaal deze oefening 10 x.

Oefening 2

Ga op je rechterknie zitten en plaats je linkerarm op je linkerbovenbeen. Buig je rechter-onderarm naar voren en naar achteren, en houd hierbij je bovenarm stil. Je kunt deze oefening uitvoeren met een gewicht van 1 of 2 kg. Herhaal deze oefening 10 x en wissel daarna van kant.

Oefening 3

Voor deze oefening heb je een elastiek nodig. Houd je rechterarm omhoog en je linkerarm naar beneden, en houd het elastiek met beide handen achter je rug vast. Houd de rechterarm hoog en beweeg die op en neer van je hoofd af, waardoor je het elastiek strak trekt. Herhaal deze oefening 10 x en wissel daarna van kant. Heb je geen elastiek? Je kunt het eventueel ook met een sjaal doen.

Oefening 4

Voor deze oefening heb je een gewicht van 1 of 2 kg nodig. Ga rechtop staan en plaats je rechterarm omhoog. Beweeg daarna het gewicht richting je schouderblad. Herhaal deze oefening 10 x en wissel daarna van kant.

Scrubben en smeren 

– Om je bovenarmen strak en stevig te houden, is verzorging ook belangrijk. Scrub daarom wekelijks je armen. Vergeet daarbij je ellebogen niet. Smeer daarna in met een hydraterende crème.
– Heb je last van rode bultjes op je armen? Producten met glycolzuur, melkzuur of ureum helpen dat kippenhuidje te verminderen.
– Gezichtsmaskers kun je ook best op je armen smeren. Zo maak je je huid glad en zacht.

Bron: Margriet

Geef een reactie