Vijf makkelijke buiten workouts

Makkelijke buiten workouts

De zomer is begonnen. Dat betekent dat iedereen al druk bezig is met zijn Summer-body. Je wilt zelf ook graag beginnen met sporten, maar het sporten in een sportschool kan soms echt je strot uit hangen. Daarom geven wij je vijf makkelijke workouts die je heerlijk in de buitenlucht kan uitvoeren. Dus zoek een stukje gras op en leg je flesje water maar vast klaar. Let’s go!

  • De warming up:

Het voordeel van buiten sporten is dat jouw hele omgeving dient als jouw gym. Maak er dus gebruik van. Ga als warming up een stuk hardlopen, pak de fiets of ga een rondje wandelen. Geniet van de omgeving en warm ondertussen al je spieren op. Twee vliegen in één kap.

  • Legs up:

Een goede manier om je beenspieren te trainen is door een sport uit te oefenen. Ga bijvoorbeeld skeeleren in het park of wielrennen langs een mooie natuur weg. Je beenspieren blijven hierdoor in beweging en worden sterker. Neem een stel vrienden mee en maak er een leuk dagje van.

  • Uithoudingsvermogen:

Neem wat touw mee naar buiten om je uithoudingsvermogen te trainen. Ga een minuut lang touwtjespringen en houd je adem in de gaten. Op deze manier train je jouw conditie namelijk het beste. Zorg dat je een ritme vindt en time jezelf om telkens het beste uit jezelf te halen.

  • Squatten:

Ook een hele simpele buiten workout is de squat. Ga rechtop staan en spreid je benen op schouderlengte. Buig je knieën een beetje in en zak naar beneden. Bij de squat is het belangrijk dat je je billen naar achteren drukt tijdens het zakken. Houd je rug recht en je armen naar voren. Met deze workout train je de hele onderkant van je lichaam. Zorg dat je op je adem let en houd dit zo lang vol als je kan.

  • Buikspieren:

En natuurlijk kunnen wij de buikspieren niet vergeten. Met deze oefening krijg jij je buik weer strak en in vorm. Het is een hele simpele. Span je buik aan. Juist. That’s it. Dit kan je buiten, maar ook op andere plekken uitvoeren. Span je buik aan met alle kracht tijdens het hardlopen en ervaar jouw strakke buik binnen no time.

Zo simpel is het. Sporten hoeft niet intensief te zijn. Geniet van de heerlijke zomer en train je lichaam op jouw tempo. vijf makkelijke workouts voor buiten

Geef een reactie