gezondheid

3 tips voor een extra platte buik

gezondheid 9ad88e62f3242091c22ec2c0728ee8c1

Tips voor een plattere buik? Probeer eens deze 3 tips! 1. Eet tussen drie en vier uur ’s middags Trek in een tussendoortje? Ga dan voor een eiwitrijke snack zoals een kom yoghurt, een stukje magere kaas of een handje amandelen rond de klok van drie. Eiwitten verhogen namelijk de stofwisseling en stabiliseren je bloedsuikerspiegel.

Lees meer...

inspiratie

6 weetjes over het dagelijks leven!

inspiratie walkwoman2

Waarom een theedoek een theedoek heet en geen afwasdoek. En nog 5 weetjes over het dagelijkse leven. 1. Je vindt op je smartphone meer bacteriën dan op een openbaar toilet Maak je liever gee gebruik van een openbaar toilet? Volgens Universiteit Maastricht is je smartphone nog veel viezer! 2. Het duurt 200 jaar voordat een

Lees meer...

sport

Verspil jij je tijd in de sportschool?

sport weetjes over sporten

Sporten moet leuk zijn, maar als je resultaat wilt zien, is het ook belangrijk dat je het goed aanpakt. Dit zijn 5 fouten die je kunt maken.   1. Je gebruikt de verkeerde technieken bij basisoefening Oefeningen zoals lunges, squats en de plank komen regelmatig terug in trainingen. Als je voor de basisoefening een verkeerde

Lees meer...

gezondheid

Wat is de ideale avondmaaltijd?

gezondheid mango-avocado salade

De richtlijnen voor een gezonde avondmaaltijd delen we hier. Je hoofdgerecht… … bevat gemiddeld zo’n 400-700 kcal. … bevat minimaal 150 gram groente. … bevat maximaal 100 gram vlees, vis en ei. … bevat maximaal 90 gram graanproducten of aardappelen. … bevat maximaal 200 gram peulvruchten. … bevat maximaal 15 gram noten. … bevat maximaal

Lees meer...

inspiratie

Het geheim van succesvolle mensen

inspiratie 43375493_M verkleind

Gezonder en actiever leven? De eerste steen die je legt is de Ja maar-knop uitschakelen, en onderhandelen met jezelf stoppen. Afgelopen ermee! Mentale schop onderuit Ja maar, ik kan niet sporten, want ik ben te druk. Ja maar, ik kan niet gezond eten, want ik heb wisselende diensten. Ja maar, het is weekend. Elke ‘Ja

Lees meer...

workouts

Ik loop hard, waarom val ik niet af?

workouts 08 hardlopen

De meeste mensen lopen niet hard om af te vallen, maar omdat ze genieten van de flow waarin ze raken. Had je gehoopt een paar kilo te verliezen, maar gebeurt dat niet? Lees verder en ontdek hoe dat komt. Je eet te veel Van hardlopen krijg je honger, maar als je na iedere run je

Lees meer...

gezondheid

Hoe meet ik of ik ben afgevallen?

gezondheid losing weight_ afvallen_M

”Kan ik beter een weegschaal of een meetlint gebruiken als ik wil weten hoeveel ik ben afgevallen?” Spieren wegen meer dan vet. Het kan dus heel goed zijn dat je slanker wordt, maar in gewicht zwaarder bent. Een kilo spieren neemt tot wel tachtig procent minder plek in dan een kilo vet. Dit verschil kan

Lees meer...

gezondheid

3 tekenen dat je te weinig drinkt

gezondheid pimp je waterkraan

Niet alleen dorst is een teken dat je te weinig water drinkt. 1. Je urine is donkergeel Is het je opgevallen dat je ochtendurine donkerder van kleur is? Dat komt doordat je een tijd niet gedronken hebt. Je urine is geconcentreerder, dan heeft te maken met afvalstoffen. Wanneer je genoeg gedronken hebt, is je plas

Lees meer...

gezondheid

Wat voor buik heb jij?

gezondheid jumping rope

Geen buik is hetzelfde. Maar natuurlijk wil je ’m het liefst strak en plat en dat vraagt bij elk type buik om een andere strategie. Bekijk wat voor buikje jij hebt én welke aanpak voor jou geschikt is.   Wist je dat… Voor zichtbare buikspieren moet je vetpercentage best laag zijn: ongeveer 8 procent voor

Lees meer...

voeding

3 regels voor blijvend gewichtsverlies

voeding JENOPTIK DIGITAL CAMERA

 Omdat het de bedoeling is dat de kilo’s die je verloren bent eraf blijven. 1. Het is geen dieet, het is een levensstijl Als je tijdelijk een dieet volgt en veel sport, maar daarna je oude levensstijl weer oppakt, zullen de kilo’s die eraf waren er waarschijnlijk snel weer aan zitten. Het is belangrijk om

Lees meer...